VHS Samlermesse

 

Samlermesse Søndag den 14. november 2021

i Rødovrehallen

Vigtig nyt!!

2021-10-10, Seneste nyt

Vaabenhistorisk Selskab har fået afslag på tilladelse til ved samlermessen at udstille tilladelsespligtige våben. Det betyder at stadeholderne ikke må medbringe blank- eller signalvåben, bagladeskydevåben, magasiner og patroner. Stadeholderne kan sælge alle andre former for militaria og genstande, samt originale forladevåben.

For stadig at gøre det attraktivt for både stadeholdere og besøgende at deltage i messen, er det besluttet at stadeholdere i år får stadepladserne gratis, ligesom prisen på entre halveres til 30 kr.

Vi har tilrettet de generelle retningslinjer for messen så de svarer til de nye betingelser, se venligst nedenfor

Vi glæder os til at byde både stadeholdere og besøgende velkommen til samlermessen 14. november 2021 i Rødovrehallen.

2021-09-20

Samlermessen i Rødovre er lige nu ramt af en ny regel fra Rigspolitiet som tilsiger, at offentlig fremvisning af tilladelsespligtige våben kun kan foretages af personer med våbenhandlertilladelse. Det betyder, at vi nu har den begrænsning, at stadeholdere, som ikke har våbenhandlertilladelse, kun kan fremvise våben og militaria, der kan samles uden tilladelse.

Målet for Vaabenhistorisk Selskab og Messegruppen er fortsat at afholde Messen og vi forholder os til udfordringen og undersøger forskellige muligheder ligesom vi er i dialog med myndighederne. På listen over punkter der overvejes er at dele af messen bliver et lukket arrangement, at hjælpe med individuelle ansøgninger til de stadeholdere der allerede har en Våbenhandlertilladelse samt en del andre muligheder der afsøges.

Vi orienterer løbende på Hjemmesiden og via direkte email til alle Stadeholdere.

Vi ser derfor fortsat frem til Samlermessen i Rødovrehallen og beklager besværet undervejs.

 

Generelt (revideret den 2021-10-10)

Vaabenhistorisk Selskab afholder Antik Våben- og Samlermesse i Rødovrehallen søndag den 14. november 2021 fra kl. 10.00 til 16.00.

Der kan nu bestilles borde, som måler 180 x 80 cm. Prisen for et bord er kr. 0,-. Efterfølgende borde kr. 0,-. Stadebestillinger dækker 2 udstillere for de første 2 borde og herefter én hjælper pr. efterfølgende bord.

Området bag udstillerbordene er som udgangspunkt publikumsfrit område.

Alle udstillere skal ved tilmelding opgive navn, adresse, telefonnummer, e-mail og CVR for selvstændige. Hjælpere skal oplyses navn, e-mail og telefonnummer.

Husk, at alle stadeleje skal skilte med navn og adresse. Handlende må ikke foretage opkøb og videresalg eller sælge genstande, der er opkøbt andet sted, end det forretningssted bevillingen er knyttet til. Handlende skal medbringe kopi af bevillingen samt den af politiet autoriserede købs- og salgsbog.

Private kan sælge momsfrit på messen ved privat salg under kr. 50.000,- årligt – eller over dette beløb ved ophør af samling – totalt bortsalg eller salg af dødsbo.

Private sælgere må kun sælge våben og effekter, der ikke kræver tilladelse. Stadeholderne må således ikke medbringe blank- eller signalvåben, bagladeskydevåben, magasiner og patroner. Stadeholderne kan sælge alle andre former for militaria og genstande, samt originale forladevåben.

Såfremt der måtte opstå tvivl om, hvorvidt et våben/genstand må sælges på messen afgøres dette endeligt og alene af messeledelsen.

Venligst bemærk:

Covid-19

Angående COVID-19 følges myndighedskrav, hvorfor vi beder om, at man holder sig løbende opdateret.

Messegruppen vil orientere på Selskabet Hjemmeside og via email til stadeholdere.

Henstillinger fra messeledelsen forudsættes umiddelbart efterkommet.

Udstillere vil få adgang til hallen fra lørdag kl. 17.00. Der vil være vagt i hallen natten til søndag – udstillerne skal selv forsikre deres udstillings-/salgsgenstande m.m.

Søndag kl. 06:30 vil der være adgang til hallen for udstillere/hjælpere. Personer der ikke har adgangstegn vil blive bortvist. Man kan ikke købe sig til separat adgang til hallen inden søndag kl. 10.00. Nedtagning af stadet må tidligst begynde søndag kl. 15.30.

I forbindelse med din bestilling modtager du en kvitteringsmail for modtagelsen af din tilmelding. Bestillingen er først endelig, når Messeledelsen har behandlet og godkendt din tilmelding. Du vil efterfølgende modtage en mail fra Messeledelsen med nærmere oplysninger.

Mad og drikkevarer kan købes i hallens cafeteria/Cafe. Egne mad- og drikkevarer må ikke medbringes.

Selskabet forbeholder sig ret til at afvise uønskede udstillere / hjælpere.

Eventuel telefonisk kontakt, hverdage mellem klokken 19-20, på 61 26 24 33 eller send en mail til messeledelsen via nedenstående kontaktformular:

På Selskabets vegne - Messeledelsen

 

Har du spørgsmål til messeledelsen? Så send en mail via denne kontaktformular

Ønsker du at tilmelde dig til VHS Samlermessen? Så kan du tilmelde dig via denne tilmeldningsformular.